Šolske knjižnice: srce šole

Oktober 2014, mednarodni mesec šolskih knjižnic

Na pobudo Mednarodnega združenja šolskih knjižničarjev (IASL – International Association of School Librarianship; http://www.iasl-online.org/) in Sekcije za šolske knjižnice pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenijev sodelovanju z Društvom šolskih knjižničarjev Slovenije smo se na naši šoli tudi letos pridružili praznovanju in promociji šolskih knjižnic.

Središče letošnjega gesla “ŠOLSKE KNJIŽNICE: SRCE ŠOLE” je opozorilo na pomen šolskih knjižnic. Le-te so nujno potrebne pri razvoju učnih spretnosti in kritičnega mišljenja. Šolski knjižničarji sodelujejo pri poučevanju, razvijanju učnih strategij, različnih vrst pismenosti, pri razvijanju kritičnega mišljenja in ostalih kompetenc, ki so potrebne za delovanje v današnji družbi. Praznovanje mednarodnega meseca šolskih knjižnic pa opozarja na široko paleto dejavnosti, s katerimi knjižnice učence in starše opremljajo za življenje.

Leta 1999 so knjižničarji začeli praznovati svoj mednarodni dan na četrti ponedeljek v oktobru, v Sloveniji smo ga prvič praznovali leta 2007, 22. oktobra. Do sedaj je mesec šolskih knjižnic potekal pod različnimi gesli: 2007 –Učenje – okrepljeno z energijo šolske knjižnice; 2008 – Pismenost in učenje v tvoji šolski knjižnici; 2009 – Šolske knjižnice: panorama, zgodba zgodb; 2010 – Odprtost raznovrstnim izzivom – to so šolske knjižnice; 2011 – Šolske knjižnice opolnomočajo učence za življenje; 2012 – Šolske knjižnice – vez med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo; 2013 –Šolske knjižnice: vstop v življenje.

Dejavnosti meseca šolskih knjižnic so potekale cel oktober. V začetku meseca so učenci šolskega radia predstavili dejavnosti, pomen in vlogo šolske knjižnice v življenju šole in posameznika, napovedali aktivnosti in povabili k sodelovanju.

Po pouku so učenci ustvarjali v delavnicah, kjer so nastajale raznolike knjižne kazalke; pridružili so se pogovoru o knjigah (Čudovite leteče knjige gospoda Morrisa Lessmora; Krive so zvezde), potem pa so si ogledali še animirano oz. filmsko uprizoritev knjižne predloge.

Učenci predmetne stopnje so skozi cel mesec sodelovali tudi v knjižnem bazarju, ki smo ga poimenovali KnjigOkrog. V knjižnico so prinesli knjige, ki jih na domačih knjižnih policah ne bodo več pogrešali, in jih zamenjali za »gumb«. V tednu pred jesenskimi počitnicami so v naboru prispelih knjig izbrali »novo« in jo zamenjali za »gumb«. Navdušenje nad izmenjavo, želja po sodelovanju in budno spremljanje dogajanja so razlogi, zaradi katerih bomo knjižni bazar gotovo še kdaj ponovili.

DSCN3204 DSCN7706 DSCN7719